søndag 6. november 2011

My first Christmas card this year is pink



Mindre enn to måneder til jul og det er på tide å starte med julekortene. Sist jeg var i England fant jeg en liten "craft shop" i Lewes. Da fant jeg en pakke med "Rose-Tinted Christmas - multi stack" papir på salg. Jeg har aldri laget rosa julekort før - men nå gjør jeg et forsøk. Arket med sirkler og glitter er en rest fra My Mind's Eye - Lost and Found. Stempelet er fra Nellie Snellen (sharing a biscuit). Denne gangen har jeg stemplet på ubleket kaffefilter (!?) - som jeg aldri har forsøkt før og fargelagt med blyant og fettstifter. Snøfnuggene er tegnet opp med Perlen pen. Som bjelle i lua har jeg festet en liten ekte bjelle og jenta har fått en liten ekte knapp på jakken sin. Snøen er Deco - Ice. Halvperler øg rosa roser er fra Kort og godt.


De rosa rosene er malt med litt hvit maling. Den hvite rosen har jeg laget selv - av utstansede blomster fra hvit kaffefilter. Fjærene er fra Panduro Hobby. Snoren med perler er fra et gammelt perlekjede.


Teksten i bakgrunnen er fra sangen The greatest gift of all. Den er skrevet ut fra Pc. Jeg har lagt den ut som et lite gratis "digital stempel" her - bare bruk den :)



Bak kortet har jeg laget en liten lomme med plass til julebrev - tror dette kalles "envelope card". Julekurven i midten av det runde stempelet er flettet av papir.


Jeg er med på disse utfordringene med dette kortet:

15 kommentarer:

  1. Koselig konvoluttkort.
    Spesiellt og lekkert med rosa julekort.
    Lekkert pyntet var det óg.
    Takk for at du deltar hos Papiravisen.

    SvarSlett
  2. Så nydelig julekort, det var da ikke småtterier av hjemmesnekret stæsj her... Kjempefint. Og flott detalj på baksiden med den lille flettede kurven. Blir alle julekortene like detaljerte har du nok å gjøre fremover.... hahaha. Og den fine teksten har jeg lagret og kommer til å bruke, tusen takk, den var fin.

    SvarSlett
  3. Så søtt og herlig kort.
    Takk for digistempel som du deler.
    Takk for at du deltar hos oss i Papiravisen.

    Klem fra Merethe

    SvarSlett
  4. Så flott å se et rosa julekort :D

    Tusen takk for at du deltar hos oss i Papiravisen :D

    SvarSlett
  5. Sikken et sødt julekort - den rosa farve er bare så sart og fin.
    1000 tak fordi du deltager i udfordringen hos Card and scrap.

    Knus Jytte

    SvarSlett
  6. Kirsten, your Sharing a Biscuit image looks wonderful on this pretty card. Love how you added the lyrics from The Greatest Gift of All as your musical sentiment. So glad to see your entry at the Crafts and Me Digi team's Let the Music Move You challenge. ~ Rose

    SvarSlett
  7. Kjempefint julekort.
    Tusen takk for at du deltar hos Papiravisen.

    SvarSlett
  8. Such a lovely card and envelope, I love these colours.

    Thanks for playing along with us at Crafty Boots Challenge.

    Dionne

    SvarSlett
  9. Så fint dette ble. Morsomt med litt utradisjonelle julefarger! Tusen takk for at du deltar hos NordSalten Hobbyklubb.

    -Wenche

    SvarSlett
  10. wow this is stunning Kirsten...so beautifully designed and coloured...thanks for joining in with our Crafts and Me challenge this week
    Mina xxx

    SvarSlett
  11. Så flott kort du har laget!! Artig med at du har laget kortet motsatt vei enn det som er vanlig med disse konvoluttkortene...

    Takk for at du deltar hos oss i NsHk denne gangen... Lykke til!

    Klem Plundis

    SvarSlett
  12. A gorgeous card, I love the cute image and what a beautiful poem! Thanks for joining us at Truly Scrumptious,
    hugs, Marlies

    SvarSlett
  13. Love your card. thanks for joining us at Truly S this week

    SvarSlett
  14. That is such a pretty saying. Love that your first xmas cards is pink and great take on the sketch at CLP this month. Thanks so much for joining us!! Great flowers too! Hugs!

    SvarSlett
  15. Jeg fikk en så spesiell følelse når jeg så det kortet ditt. Så nydelig!

    Legger meg som følger hos deg!

    Klem Trollkjerringa

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...