torsdag 1. september 2011

DT - Kort O Mania - Exploring Tilda autumn card with "summer joy"

Denne uken fikk vi en litt morsom utfordring hos Kort O Mania. Jeg fikk tilsendt et bånd fra Leanne.no som vi skulle bruke på kortet. Jeg visste ikke så mye om hvordan det så ut før pakken med båndet dumpet ned i postkassen. Da jeg åpnet pakken var det et kjempelekkert fargerikt bånd med marihøner, rever og sopp - virkelig litt "sommerglede", (båndet heter sommerglede). Nå er det jo slik at når jeg lager noe, så liker jeg at det er en sammenheng i motiv, pynt og farger. Dermed bestemte jeg meg for at temaet for kortet måtte være insekter, rev og natur.



Sist uke jeg også en tur innom bikuben og fikk tak i stempelet "exploring Tilda". Jeg fant ut at stempelet passet bra til båndet og marihønene på det. Dette kortet er et "telt kort" hvor reven er montert på en barkbit i folden inni kortet. Dette gir kortet et tredimensjonalt utsende når det er står oppe.


"Exploring Tilda" er stemplet på akvarell papir og malt med akvarell. Reven og bakgrunnsbildet er fargeleggingsider (for barn i alle aldre) hentet fra nettet. Disse er skrevet ut akvarell papir og malt. Mønsterarket er "Mellow" fra Basic Gray. Jeg har også brukt brunt og grønt Bazzill ark. De hvite/ orange rosene er fra Kort og Godt.

Bladene er kuttet ut ved å bruke en punch. Arket med den franske liljen er jeg ikke sikker på hvor er fra.

1 kommentar:

  1. Så stilig kort! Gir en flott virkning dette telt kortet. Kommer til å prøve det en gang. Flott Tilda, den passer godt til deg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...