søndag 28. august 2011

Two new money / make up purses

Jeg har sydd to sminkepunger eller pengepunger. Jeg ikke mønster på disse to, men har sydd dem på frihånd - og stort sett av restestoffer, perler og glidelåser jeg hadde liggende (bare plastdukstoffet er innkjøpt for anledningen). Disse har jeg tenkt at skal være endel av en litt større gave - sammensatt av flere ting - men det tar litt tid å få laget alt.


Denne lille penge eller sminkepungen er til en jente som er veldig opptatt av naturvern. Jeg fant fram noen stoffrester med ugler og hadde lyst til å lage noe til utrykket "ugler i mosen". På glidelåsen har jeg hengt en makramésnor med treperler.


Pengepungen er foret. Jeg synes foret også skal være et stoff som passer til utsiden.


Den andre penge/ sminkepungen er sydd av grå plastduk med stjerner. På glidelåsen har jeg hengt en makramésnor med pynt av plastperler.


Denne er foret med et rosa stoff med retroblomster.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...