lørdag 9. april 2011

Vintage kort - med nupereller fulle av nostalgi


Jeg har tenkt at jeg skulle lage noen kort som skulle ligge i påvente av å trenges. Så det var bare å sette igang. Jeg utfordret også meg selv litt med dette kortet - Jeg ble sittende å lese kriteriene på endel utfordringer fra flere blogger og prøvde å lage et kort som skulle møte kriteriene i flere utfordringer.

Bildet har jeg funnet på pictureandscrap - oppgave 6. Det er en liten jente og noen kyllinger. Bildt passer dermed også inn i etttrykk sin utfordring som skulle ha fugler på seg.  Stampartic sin april utfordring er å bruke gult og en farge til. Gult hører liksom påsken til og jeg synes bildet passet med utfordringen å bruke gult. Anonymescrappere har utfordring hvor alt med påske er lov. Det gule arket i bakgrunnen er kjøpt i England. Det var med i en hefte med masse vintage ark. Jeg synes egentlig gul er en litt vanskelig farge å bruke - så dette papiret var jeg ikke sikker på hva jeg skulle bruke til. Det har derfor ligget i arkivet en stund - greit å få det brukt. Halvperlene (i den rosa blomsten og på sommerfuglen) er fra Kort og Godt og passer bra inn i utfordringen kortoggodt har nå hvor utfordringen er å lage noe med vår. Jeg har brukt en rose, de andre blomstene og de gule "knoppene" er fra lysmansjetter som er tatt fra hverandre. I tillegg har jeg brukt blonde fra en blonde og knappebutikk i York, Duttons for buttons (fantastisk å finne en slik liten gjemt perle av en butikk). Det er også brukt en blonde med nupereller (de små runde ved blomstene). Disse har jeg spart på omtrent 30 år - Da jeg var liten jente var jeg med bestemoren min for å rydde på loftet hennes. Vi fant disse nuperellene og de hadde tilhørt min oldemor! Bestemor ville at jeg skulle ha dem, siden hun mente at jeg sikkert kunne bruke dem til å lage noe!

8 kommentarer:

  1. Åh så skjønt et kort!
    Nydelige dataljer og så koselig historie med nuprellene.
    Takk for at du deltar hos AS
    Klem

    SvarSlett
  2. Alvorlig lekkert, nydelige fargenyanser og jeg elsker alle detaljene i pynten. :)
    Takk for at du deltar hos AS.
    Klem, Anne.

    SvarSlett
  3. Nydelig kort som er lekkert og stilfullt pyntet!

    Takk for du deltar i Picture and scrap sin utfordring!


    Klem Mette

    SvarSlett
  4. kJEMPE FIN KORT:)LEGGER MEG SOM FØLGER JEG;)

    SvarSlett
  5. Utrulig flotte papir du ha brukt! Og flott pynt.. Heilt nydelig kort!!

    Takk for at du deltar hjå oss i Anonyme Scrappere.

    Klem, Tine

    SvarSlett
  6. Kjempe flott kort! Nydlige duse farger.
    Takk for at du deltar hos AS!
    Marit

    SvarSlett
  7. Kjempe lekkert Takk for at du deltar hos oss på Picture and scrap klem Marion

    SvarSlett
  8. Så flott kort! Takk for at du deltar i utfordringen hos Kort og Godt denne måneden!

    Iren

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...