tirsdag 19. april 2011

Logbook for a geocache outside a craft shop

Jeg holder på å lage istand en ny Geocache boks som skal være utenfor Hobbykunst på Vestby. Geocaching går ut på å finne en bokser som er gjemt på forskjellige steder ved hjelp av GPS. Boksene inneholder en loggbok (hvor du skriver kallenavnet ditt), en blyant og ofte også bytteting. Hvis en tar med seg en ting fra boksen skal en også legge igjen noe. Bytteting kan være lekebiler, viskelær, legofigurer e.l. Noen bokser er enkle å finne og ser enkle ut. Andre er vanskelig  å finne, eller er mer gjennomførte. Jeg liker best å sette istand bokser som er gjennomførte og som er litt annerledes.

Det er meningen at cachen skal publiseres (GPS koordinatene publiseres) på åpningsdagen for Hobbykunst - og siden det ikke er så lenge til er det bare å jobbe. Jeg har tatt utgangspunkt i Sketchy Colors sin ukesskisse.


Den eldre damen er tror jeg er et "art impression" stempel - som jeg har lånt. Det er stemplet på akvarellpapir og malt med akvarell. Bildet i bakgrunnen er av en butikk i engelsk stil. Det er egentlig en fargeleggings side jeg har funnet på nettet. Jeg har maskert et akvarellpapir med ellipsen (klippet ut ellipsen av vanlig printer papir og teipet dette papiret over akvarell papiret) og deretter har jeg skrev jeg ut fargeleggingstegningen i liten størrelse. Dette ble malt med akvarell. Jeg har lagt et velum ark over for å dempe fargene litt på butikken - for å få damen mer i fokus.
I hånden på damen har jeg laget en GPS. Denne er laget ved å klippe den ut av sølv og sort papir. Som knapper har jeg brukt halvperler.

Som ekstra pynt har jeg brukt en svirle. Svirlen er tegnet på frihånd og skåret ut. De små rosene er kjøpte, mens de store er hjemmelagde. Jeg har også laget en liten "Geocaching boks" som er gjemt imellom blomstene. Dette er en liten boks med gjennomsiktig forside av overhead ark. Inni boksen har jeg lagt en liten papirblokk/logg og tegnet på Geocaching logoen. Jeg har også laget en liten blyant ved å bruke en bit av en fyrstikk som jeg har spisset og tegnet på med tusj. FTF? betyr "First to Find?" - Det er slik at det er litt stas å være den første som finner en Cache etter at den er lagt ut og noen ganger blir det litt av et kappløp mellom enkelte idet GPS koordinatene blir publisert.


Utfordringer jeg deltar i med denne boka:
Geocacheboksen kan du se her; The craft shop geocache box

2 kommentarer:

  1. Så spennende det høres ut! Og kjempefint det du har laget. Da sees vi åpningsdagen?

    SvarSlett
  2. Så stilig!!
    Så mange flotte detaljer og flott løsning på skissen.
    Takk for at du deltar hos SC denne uken.
    Klem Anne

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...