tirsdag 19. april 2011

The Craft Shop - a geocache box


Da jeg hørte at det skulle åpnes en hobbybutikk på Vestby, var jeg raskt ute for å spørre om jeg kunne ha en geocacheboks der. Jeg har flere geocachebokser stående i Vestby, og jeg tenkte at dette ville være et supert sted å ha en temaboks - og temaet gav seg egentlig selv.

Ideen kom fra en fuglekasse jeg så - som lignet en matvarebutikk - og det var et skilt utenfor hvor det sto "always open". Kassen er en gammel postkasse som jeg kjøpte ødelagt og i enkelte deler, på et loppemarked. Kassen har blitt modifisert, malt og lakket og kan se ut som en fuglekasse - men det er det ikke.

Inni kassen skal det være en boks med forskjellig hobbyting (stempler, kunstige blomster, maler etc) som man kan bytte til seg og en loggbok hvor en skriver geocaching-kallenavnet sitt når en har vært på besøk. Denne cachen/boksen skal ha en kodelås og at en må finne koden før en kan åpne boksen. Koden finnes enkelt ved hjelp av et lite rebusløp omkring på Vestby. Tanken er at dette skal være noe å finne på for mann og barn mens mamma shopper ;-)

Geocaching er en hobby som er helt gratis (med unntak at en må ha en GPS) - for mer informasjon se Geocaching Norge


Informasjon lagt til i etterkant:
Denne cachen fikk stå gjemt vekk i en skog i 3 uker. Cachen var virkelig godt gjemt før du sto rett ved siden av den, og der er det få som går - så noen må ha visst hvor de skulle lete. Etter bare 3 uker har noen tatt med seg verktøy, skrudd den ned og fjernet alle spor etter den. Cahen er altså stjålet. Hvis noen ser den hadde det vært fint med en tilbakemelding. Dette er andre gangen en av mine temacacher er stjålet i Vestby!

Jeg gir ikke opp å lage slike cacher, men det vil fra nå av er det bare være mulig for "Premium" medlemmer å få opp informasjon om hvor mine temacacher i trafikkerte områder er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...