fredag 25. mars 2011

Oppussing av nedslitt rottingstol

I fjor fant jeg denne gamle rottingstolen som noen ikke skulle ha lenger. Jeg tror det er en Ikeastol av den rimelige varianten (Agen). Den var helt i orden - men litt falmen og bar preg av å ha stått ute og trengte litt tilsyn. Jeg malte den med rester av husmalingen. Så kjøpte jeg en liten skumgummimadrass av den billige sorten på Jysk og klippet og skar til sitteputen av den. Puter til ryggen var noe jeg hadde liggende etter et annet prosjekt. Stoffet til putene er kjøpt på Stoff og stil. Stoffet med små terriere falt jeg veldig for - siden jeg har en selv. Dermed ble dette utgangspunktet for valg av de andre ensfargete putene. I de ensfargete putene har jeg brukt møbelstoffer, og er kjøpt som "små" restebiter. 

2 kommentarer:

  1. Det ble veldig pent slik du har gjort det. Stolen ble stilig. Og terriere er herlige, hadde en skoktsk terrier i mange år.

    SvarSlett
  2. Åååå så flott den ble... du er helt rå på symaskin skjønner jeg:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...