torsdag 17. mars 2011

Framgang på planterommet

En ser tydelig fremgangen på planterommet hver dag. Planterommet er et nedslitt vaskerom/våtrom. Jeg har laget selvvanningskasser ved å sette to plastkasser oppi hverandre. I hvert hjørne på den øverste kassen har jeg skåret ut et hull med form som et rektangel på ca 4x0,5 cm som går langs den korte veggen i kassen. Så har jeg klippet til en selvanningsduk som ligger i bunnen av den øverste kassen. I kortenden av kassen har jeg klippet opp duken i remser og har stukket hver remse ned i hvert sitt hull. I kassen i bunnen er det vann. Så har jeg satt to blomsterpotter i lik høyde oppned i vannet i den underste kassen og plassert kassen med selvvanningsduken på toppen. Pottene er laget av avispapir, så de suger lett til seg vannet fra selvvanningsduken.
Omlag 30 cm over plantene har jeg hengt opp takarmatur fra Clas Ohlson (Art. nr: 36-3359) med lysrør som avgir dagslys lys.

I år har jeg sådd 5 forskjellige sorter tomater - det er nesten alle størrelser og flere farger - men jeg unngår bifftomatene - fordi jeg synes disse tar for lang tid å bli røde.

Her er det både persille, paprika, mini aubergine og litt mer.

Her har djungelagurken begynt å klatre. Innimellom står også noen auberginer.



Her har jeg satt noen av frøene fra årets bestilling hos raravaxter. Har også sådd noen sommerblomster - sinnia, både i lime og lime-rosa og akeleier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...